A szeminárium fő célja a különböző egyetemi versenyekre (IMC, ostravai verseny) való felkészülés, ezért leginkább az 1-3. matematikus évfolyamok legjobbjaira számítok. De a szeminárium ajánlható mindenkinek, aki szeretné gyakorolni az elemi, ugyanakkor az egyetemi gyakorlatoknál valamivel nehezebb analízis, algebra és számelmélet feladatok megoldását, valamint a megoldások leírását angolul.
A játékban az is részt vehet, aki nem veszi fel hivatalosan a kurzust.
A feladatokat mindig az előző héten osztom ki. Aki elmond valamelyik feladatra egy új (és jó) megoldást a táblánál, pontot kap. Ha a feladatra kiosztott pontszámok összege $x$, akkor a következő, a korábbiaktól lényegesen különböző megoldásra legfeljebb $\frac{2-x}{2}$ pont kapható.
Ha a megoldás elmondására többen jelentkeznek, az mondhatja el, aki
addig az adott napon kevesebb pontot szerzett. Holtverseny esetén az
dönt, hogy a félév során ki kapott kevesebb pontot. Ha ezek után is
holtverseny van, akkor az, aki több
túrórudit sorsolunk.
Minden héten van egy angolul, írásban beadandó feladat. A helyes megoldásokért szintén egy pont jár. A pontszámokat a beadást követő napokban fogom jóváírni.
Aki KöMaL-t javít, minden kijavított A- vagy B-jelű dolgozatcsomagért 1 pontot kap, de a félév során összesen legfeljebb 2 pontot.
Az 5-ös osztályzat megszerzéséhez a félév folyamán legalább 10 pontot el kell érni.
1. feladatsor (február 11.)